LA ESPINA que quiso ser flor o la flor que soñó con ser bailaora
LA ESPINA que quiso ser flor o la flor que soñó con ser bailaora
Shows
“Mercury, masterly innovative,” that is how The New Yorker described Olga Pericet. The dancer from Córdoba recently received the Spanish National Dance Award 2018 for her wonderful mix of flamenco, contemporary dance and Spanish classical with which she is capturing the public and the press across the world.
Grote Zaal
Duration: 1h50
Uit de pers
Poetic and intimate flamenco outpourings
In La Espina que quiso ser flor (The thorn that wanted to be a flower), Pericet, accompanied by a top cast, delves into her flamenco memories and dreams. La Espina ... is a poetic and intimate journey through her own flamenco history. Cheerful and sometimes painful flamenco outpourings from one of the most important contemporary flamenco dance makers.
“Olga Pericet is a new free poem in modern flamenco dance,” wrote the Spanish press. Like no other she knows how to speak with her 'bata de cola'. This huge, long train that was 'out of fashion' for a long time in the flamenco dance made its comeback thanks to innovators such as Pericet, who use it to give a phenomenal dramatic expression to the tradition. With equal expressiveness, Pericet employs the 'mantón', the graceful shawl, that gets a whole new lease of life in her hands.
Wat zegt de titel zegt over een voorstelling?
Een reis door de meest interessante titels van de recente flamencodansgeschiedenis beginnend met "De doorn die een bloem wilde worden of de bloem die droomde een danser te zijn". De nieuwe generatie flamencodanseressen zoals Olga Pericet, Leonor Leal, Patricia Guerrero, Ana Morales en Rocío Molina hebben een nieuw flamencoformat gekozen om hun verlangens, verwachtingen en artistieke zienswijzen op een speelse, grappige en niet-pretentieuze manier te uiten. In deze inleiding duikt Susanne Zellinger, journalist en hoofdredacteur van het Duitse flamencotijdschrift ANDA, in het vernieuwende oeuvre van Olga Pericet.