De Eindtijd Revue
Na het succes van De Gabber Opera bestormt URLAND de schouwburg met een groteske meta-show over de Eindtijd. De Eindtijd Revue is een apocalyptisch en onheilspellend theaterfeest, waarin alle mogelijke eindes en Eindtijdverhalen clashen. URLAND’s credo is ‘WANHOOP DOET LEVEN’. En deze voorstelling vraagt: hoe leren we te wanhopen? Hoe bereiden we ons voor?
Duur nnb
Genre theater
Taal Nederlands
De Eindtijd Revue
De Apocalyps duikt in de geschiedenis van de mensheid steeds weer op, en lijkt een maatschappelijk, historisch fenomeen. Van de Ragnarok tot de Vier Ruiters van de Apocalyps, van de Maya’s tot de hedendaagse Doomsdaypreppers. Het is nu eens een belofte, dan weer een waarschuwing, of toch meer een bezwering.
URLAND nodigt eigenzinnige performers uit en vormt een kras gelegenheidscollectief (theatermaker Vincent van der Valk, percussionist Jens Bouttery, pperazangeres Bernadeta Astari, e.a.), dat vele theatertalen spreekt.
-|-
We zien een toneelgezelschap dat zich op het uiterste voorbereidt. De multidisciplinaire performance is één grote warming-up voor De Eindtijd Revue die die avond gaat plaatsvinden, en in aanloop naar de aanvangstijd passeert de revue de revue. URLAND klampt zich vast aan het gegeven dat in de mythologie iedere Eindtijd ook weer een nieuw begin inluidt. De opwarming is voltooid. Donkerslag is aanvang. Wanhoop doet leven.
CREDITS
concept URLAND
van en met Bernadeta Astari, Ludwig Bindervoet, Jens Bouttery, QiQi van Boheemen, Thomas Dudkiewicz, Marlies Heuer, Marijn Alexander de Jong, Vincent van der Valk, Jimi Zoet e.a.
scenografie en lichtontwerp Theun Mosk, Studio Ruimtetijd
kostuumontwerp en uitvoering Kostuumatelier Theater Rotterdam (Erik Bosman, Sara Hakkenberg)
maskers Carmen Schabracq
-|-
technische coördinatie Denzo Theatertechniek (André Goos)
techniek Marcel Janssen, Edwin van Steenbergen & Ruud Lamers
productieleiding Elise de Fooij
productie URLAND
coproductie Theater Rotterdam