De Internet Trilogie
De Internet Trilogie
Shows
The performance collective URLAND, 'the whizzkids of the theatre', according to de Volkskrant, made three performances under the title The Internet Trilogy. URLAND searches for contrasts and connections between Prometheus and the Internet, the digital fire of the twentieth century according to the makers. Prometheus, 'he who looks ahead', stole the fire from the gods and thereby brought mankind progress, self-development and modernity.
Duration Not yet known
Genre Theatre
Language English
an exciting, experimental theatre collective' - Het Parool
URLAND investigates what the digital revolution brings to man, art and the imagination. Wrapped up as movement theatre, object theatre and virtual puppet theatre. With the application of laptops, electronic music, robotics and 3D animation as fixed materials.
De Internet Trilogie consists of the parts: MS DOS/Prometheus chained (2014), EXPLORER/Prometheus unleashed (2015, in collaboration with CREW/Eric Joris), and INTERNET OF THINGS/Prometheus de Vuurbrenger (2016).
URLANDS performance UR was selected for the Nederlands Theater Festival 2018. The Nederlandse Toneeljury said: 'UR was one of the most exciting performances to be seen in the small auditorium this season. ... Smart, humorous, surprising and made with an infectious energy that spills pleasure.
Credits
by and with Ludwig Bindervoet, Thomas Dudkiewicz, Marijn Alexander de Jong, Eric Joris, Jimi Zoet
costumes Kostuumatelier Theater Rotterdam
production URLAND / CREW
In de pers
“The existentaialist fear of our times is that our human brains have already failed to keep up with our own creation, AI. De Internet Trilogie is a thoroughly watchable compound of ways to stare this fear in the face.”
Movement Exposed
“Urland biedt uiteindelijk geen verontrustend dystopisch toekomstvisioen, maar ontpopt zich zo als een pleidooi voor echt leven in plaats van louter virtueel.”
Theaterkrant
“De grenzeloosheid van het virtuele universum jaagt ook angst aan. Als een wereld digitaliseert, verdwijnen bepaalde analoge elementen. Wie meer virtueel wordt, moet iets menselijks opgeven. […] Nu valt vooral een sluimerende angst te ontwaren voor eenzaamheid in een uitdijend, digitaal universum.”
NRC
"De prijs die we voor technologie betalen, is niet alleen onze ziel maar ons hele lichaam. Dat stelt althans performancecollectief Urland in een mysterieuze, muzikale voorstelling."
Volkskrant