Veelgestelde vragen over ITA Live en ITA Live Encore

Heeft u een vraag over het bekijken van een van onze (live)streams of over het kopen van tickets voor deze (live)streams? Wij hebben een aantal veel gestelde vragen hieronder verzameld.

Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact opnemen via bespreekbureau@ita.nl.

VEELGESTELDE VRAGEN MBT ITA Live en ITA Live Encore

Wat is het verschil tussen ITA Live en ITA Live Encore?

Bij ITA Live wordt de voorstelling live gestreamd. De voorstelling wordt live gespeeld en je krijgt – via een liveverbinding – te zien wat er zich op dat moment in de zaal afspeelt. Bij ITA Live Encore kijk je naar de registratie van de reeds live gestreamde voorstelling.

Hoe werkt het?

1. Koop een ticket voor de (live)stream.

2. Na betaling ontvang je de bestelbevestiging met je ticket.

3. Download je ticket.

4. Op je ticket klik je op de rode tekst "Klik hier en kijk/Click here and watch". Hiermee open je het Digitaal Theater waar je de (live)stream gaat bekijken.

5. Vul op het Digitaal Theater je unieke online code in. Deze code staat op je ticket (DN met tien cijfers).

6. Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling is er beeld en geluid, maar de (live)stream zelf start pas bij aanvang van de voorstelling. Zo heb je genoeg tijd om je taal-, geluids- en beeldinstellingen te checken.

7. De voorstelling kan tijdens de (live)stream niet worden teruggespoeld en na de voorstelling niet worden teruggekeken.

Kan ik de (live)stream casten?

Hoe kan ik casten naar Chromecast vanuit de Google Chrome browser?
1. Zorg er voor dat je laptop, tablet of mobiel waarmee je de voorstelling op bekijkt met het zelfde Wi-Fi netwerk is verbonden als je Chromecast.
2. Open de voorstelling in de laatste versie van de Google Chrome browser.
3. Klik vervolgens op het icoon met drie puntjes rechts boven in het Chrome venster.
4. Ga naar het cast menu en selecteer het Chromecast-apparaat om naar te casten.

Hoe kan ik casten naar Apple TV, of een tv met Airplay-ondersteuning vanuit de videoplayer?
1. Zorg er voor dat je laptop, tablet of mobiel waarmee je de voorstelling op bekijkt met het zelfde Wi-Fi netwerk is verbonden als je Apple TV, of een tv met Airplay-ondersteuning.
2. Open de voorstelling in de Safari browser.
3. Wanneer je op het juiste netwerk zit zie je rechtsonder in de videoplayer een AirPlay icoontje. Klik op het icoontje en selecteer je Apple TV om naar te casten.
4. Verschijnt het icoontje niet in de player? Probeer dan via het besturingsysteem MacOS of iOS te casten.

Hoe kan ik casten naar Chromecast vanuit de videoplayer?
1. Zorg er voor dat je laptop, tablet of mobiel waarmee je de voorstelling op bekijkt met het zelfde Wi-Fi netwerk is verbonden als je Chromecast.
2. Open de voorstelling in de laatste versie van de Google Chrome browser.
3. Wanneer je op het juiste netwerk zit zie je rechtsonder in de videoplayer een Chromecast icoontje. Klik op het icoontje en selecteer je Chromecast om naar te casten.
4. Verschijnt het icoontje niet in de player? Probeer dan via de Google Chrome browser zelf te casten (zie hierboven voor meer uitleg hierover).

Waar vind ik de link en de unieke code om de (live)stream te bekijken?

Zowel de link naar het Digitaal Theater, alsook je unieke code, staan op je ticket:
- op je ticket staat de rode tekst "Klik hier en kijk / Click here and watch". Hiermee open je het Digitaal Theater waar je de (live)stream gaat bekijken.
- op je ticket staat ook je unieke online code (DN met tien cijfers). Deze unieke code vul je in op het Digitaal Theater.

Je ticket werd je bij de bestelbevestiging al toegestuurd en zit in je mailbox (afzender: bespreekbureau@ita.nl of boxoffice@ita.nl). Je moet je ticket natuurlijk nog wel downloaden.

Mocht je je bestelbevestiging niet ontvangen hebben, controleer dan eerst je spambox voordat je contact opneemt met bespreekbureau@ita.nl.

Mijn unieke code is ongeldig. Wat moet ik doen?

Controleer a.u.b. of je je code (DN gevolgd door tien cijfers) correct invoert. Lukt het niet, mail dan naar bespreekbureau@ita.nl.

Ik zie alleen een wachtpagina, kan dat?

Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling is er beeld en geluid, maar de (live)stream zelf start pas bij aanvang van de voorstelling. Zo heb je genoeg tijd om je taal-, geluids- en beeldinstellingen te checken.

Bij twijfel, ververs de pagina van je browser zodat je in 'real time' kijkt. Dit kan via F5 op het toetsenbord (Windows) of Command ⌘ + R (Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee de pagina ververst kan worden. Klik op de knop 'start video' en vervolgens op de playbutton om de video te starten. Nadat je de pagina van je browser hebt ververst, zal je teruggebracht worden naar de stream in 'real time'. De stream gaat verder vanaf waar de voorstelling op dat moment is. Vergeet niet om het geluid van de player aan te zetten.

Wat moet ik doen als ik geen geluid hoor?

Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling is er beeld en geluid, maar de (live)stream zelf start pas bij aanvang van de voorstelling. Zo heb je genoeg tijd om je taal-, geluids- en beeldinstellingen te checken.

Als je geen geluid kunt horen, probeer dan iets af te spelen via een andere website en zorg ervoor dat jouw luidsprekers/hoofdtelefoons goed werken.

Zorg er bovendien voor dat je het geluid op Digitaal Theater niet hebt gedempt of op mute staat.

Als het probleem blijft bestaan, kan een eenvoudige herstart van je computer/tablet vaak het probleem oplossen.

Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?

Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling is er beeld en geluid, maar de (live)stream zelf start pas bij aanvang van de voorstelling. Zo heb je genoeg tijd om je taal-, geluids- en beeldinstellingen te checken.

Als je geen beeld hebt is het vaak voldoende om de pagina van je browser te verversen. Dit kan via F5 op het toetsenbord (Windows) of Command ⌘ + R (Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee de pagina ververst kan worden. Klik op de knop 'start video' en vervolgens op de playbutton om de video te starten. Vergeet niet om het geluid van de player aan te zetten.

Nadat je de pagina van je browser hebt ververst, zal je teruggebracht worden naar de stream in 'real time'. De stream gaat verder vanaf waar de voorstelling op dat moment is.

Als de (live)stream nog steeds niet goed werkt, kun je de volgende opties proberen:
- Controleer je browser en of deze recent is ge-update. Geschikte browsers zijn Google Chrome, Firefox en Safari.
- Controleer of de batterij van je device voldoende is opgeladen.
- Controleer je internet, datamogelijkheden en de video-instellingen op je apparaat.

Als ik mijn scherm ververs voor deze (live)stream, moet ik dan opnieuw inloggen?

Nee. Zolang je je unieke code hebt ingevoerd en bent ingelogd, kan je zo vaak verversen als je wilt. Als je er ‘wordt uitgegooid’, log dan gewoon weer in met je unieke online code (DN met tien cijfers).

Moet ik precies op de tijd van aanvang kijken of kan ik ook later starten?

Net als bij elke andere voorstelling in een zaal houden we ons aan de starttijd. Dus als je te laat bent, kun je een deel van de voorstelling missen.

Opgelet! Als je vanuit het buitenland kijkt, dan moet je rekening houden met het eventuele tijdsverschil. Klik hier voor een timezone checker.

Kan ik de (live)stream ook op een ander moment bekijken?

Nee, de (live)stream is tijdgebonden. De (live)stream is alleen op het moment van uitzending te bekijken.

Kan ik de (live)stream pauzeren, vooruit- of terugspoelen?

Je maakt deel uit van een live-ervaring, dus dit kan niet. Iedereen kijkt naar een live-uitzending, wat betekent dat er geen manier is om de (live)stream te pauzeren, vooruit of terug te spoelen.

Kan ik de (live)stream vanuit het buitenland bekijken?

Ja, dat is mogelijk. Let hierbij wel op het eventuele tijdsverschil. Klik hier voor een timezone checker.

Hoe werkt de ondertiteling?

Als je in het Digitaal Theater de taal wijzigt in de rechterbovenhoek, kan je de (live)stream met Engelse ondertiteling (bij taal Engels) of zonder ondertiteling (bij taal Nederlands) volgen.

Kan ik de (live)stream opnemen?

Audio- of video-opname op je eigen apparaat is ten strengste verboden. Kennis van dergelijke acties, inclusief het plaatsen van een video van de stream, kan jouw mogelijkheden om in de toekomst virtuele evenementen te bekijken of te openen, schaden.

Welke browsers zijn geschikt om de (live)stream te bekijken?

De (live)stream werkt het beste op een internetbrowser die up to date is.

Geschikte browsers zijn bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox en Safari.

Kan ik tijdens de stream wisselen van device/apparaat?

Dat kan, maar het is niet aan te raden om tijdens de (live)stream van device te wisselen. We kunnen niet garanderen dat de stream blijft werken.

Mijn partner en ik willen samen kijken, moeten we dan twee kaarten kopen?

Je ontvangt na betaling je ticket met de link en een unieke code die je op een device/apparaat kunt gebruiken. Geen probleem dus om met meerdere personen naar hetzelfde scherm op hetzelfde device/apparaat te kijken.

Wij adviseren om de link NIET door te sturen naar iemand anders als je zelf ook de voorstelling wilt kijken. De (live)stream is namelijk maar vanaf 1 device/apparaat te bekijken. Degene die het eerste op de link klikt en de code invult, kan kijken.

Als je met meerdere devices/apparaten tegelijkertijd wilt kijken, kan je meerdere tickets kopen.

Kan ik de unieke code doorsturen naar iemand anders?

Wij adviseren om de link en/of de unieke code NIET door te sturen naar iemand anders, als je zelf ook de voorstelling wilt kijken. De (live)stream is namelijk maar vanaf 1 device te bekijken. Degene die het eerste op de link klikt, kan kijken.

Met hoeveel devices/apparaten kan ik tegelijk naar de (live)stream kijken?

We raden aan om 1 device/apparaat te gebruiken.

Wat is de camerapositionering? Is er één camera of zijn er meerdere camera’s?

De (live)stream wordt met meerdere camera’s vanuit verschillende perspectieven gestreamd.

Ik vergat te kijken of ben te laat gestart met kijken. Kan ik mijn geld terug krijgen?

Er vindt geen restitutie plaats van tickets. Ook niet in het geval van te laat starten met kijken of geen gebruik maken van de tickets.

Tickets kunnen omgeruild worden voor een andere (live)stream, op voorwaarde dat je dit voor aanvang van de voorstelling meldt aan bespreekbureau@ita.nl.

Kan ik om hulp vragen als er iets niet goed gaat tijdens de (live)stream?

Tijdens de (live)stream staat onze online helpdesk voor je klaar via de chat in Digitaal Theater. Open de chat via het icoontje rechts onderin.

Als je vragen hebt over je ticket(s), je bestelbevestiging of je unieke code, mail dan naar bespreekbureau@ita.nl.

ITA LIVE ENCORE