Plan uw bezoek

Tijdens de persconferentie van 3 november is bekendgemaakt dat wij ons theater twee weken moeten sluiten. Daarna zullen wij naar verwachting nog tot half december slechts 30 bezoekers mogen ontvangen. Dit heeft grote gevolgen voor onze programmering. Tot onze grote spijt zijn wij hierdoor helaas genoodzaakt om in ieder geval al onze voorstellingen (met uitzondering van onze livestreams) tot en met 6 december te annuleren. In de afgelopen maanden hebben we er alles aan gedaan om onze voorstellingen voor een kleiner publiek te spelen maar met een beperking van 30 personen is dat voor ons niet haalbaar.

De bezoekers van de geannuleerde voorstellingen zijn per e-mail op de hoogte gesteld. Zodra er meer bekend is over de voorstellingen die na 6 december plaatsvinden, worden ook deze bezoekers persoonlijk per e-mail geïnformeerd.

We begrijpen dat dit voor het nodige ongemak zorgt en we hopen op uw begrip in deze uitzonderlijke omstandigheden. We doen er alles aan om u ook in de toekomst weer zo snel als mogelijk te kunnen verwelkomen in een huis dat bruist van theater & dans. In de tussentijd kunt u alvast dagelijks op onze site terecht voor een nieuwe aflevering van Alice in Wonderland en streamen we op 27 november de Couperus klassieker De stille kracht live.

Mogen we u alvast bedanken voor uw geduld en uw begrip en bovenal danken om samen met ons solidair dit virus te bestrijden.

Voor vragen over tickets kunt u ons mailen op bespreekbureau@ita.nl.

Veelgestelde vragen

Hoe en waar kan ik kaarten kopen?

U kunt vooralsnog alleen online kaarten kopen via deze website.

Waar vind ik mijn account of Mijn ITA terug?

Op de website vindt u onder Mijn ITA uw account terug.

Als u wilt controleren of u al een account heeft, kunt u de volgende stappen ondernemen:
• Klik op Wachtwoord vergeten? bij IK HEB AL EEN ACCOUNT.
• Er opent een nieuw scherm, waar u uw e-mailadres kunt invullen en op Wachtwoord opvragen klikt.
• Als er geen rode boodschap verschijnt, ontvangt u een e-mail met verdere instructies.
• Als de rode boodschap “Het is niet gelukt om iemand te vinden met uw ingevulde e-mailadres” verschijnt, heeft u nog geen account en kunt u er een aanmaken.
• Wij vragen u een wachtwoord van minimaal 8 karakters te maken en hierbij zowel kleine- als hoofdletters, een cijfer en een teken te gebruiken.
• Vervolgens logt u automatisch in.
• En nu u toch in uw account bent, kunt u meteen uw gegevens controleren en uw contactvoorkeuren aanpassen.

Ik weet niet meer of ik een account heb, wat moet ik doen?

Weet u niet meer of u een account heeft? Klik dan op Wachtwoord vergeten? en vul uw e-mailadres in. Als uw e-mailadres niet wordt herkend, heeft u nog geen account.

Heeft u al een account, kies dan een wachtwoord van minimaal 8 karakters en gebruik zowel kleine- en hoofdletters, een cijfer en een teken.

Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen / ben mijn e-tickets kwijt. Wat moet ik doen?

24 uur na het afronden van uw online bestelling, vindt u de tickets ook in uw ITA-account. Log in op uw persoonlijke pagina. Hier kunt u ook de tickets printen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met ons bespreekbureau (+31 (0)20 624 23 11).

Ik heb mijn kaarten niet geprint, kan ik de e-tickets laten zien op mijn telefoon?

Het is mogelijk om de tickets te scannen vanaf een mobiele telefoon.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Als u de kaarten online heeft besteld, kunt u ze na 24 uur terugvinden in uw ITA-account. Indien u de kaarten aan het bespreekbureau of telefonisch heeft besteld, kan het bespreekbureau nieuwe kaarten voor u printen. Dit kost € 2.

Ik kan niet naar de voorstelling, kan ik mijn kaarten retourneren of ruilen?

U mag de kaarten ruilen voor een andere datum, andere voorstelling of voor een ITA-tegoedbon. Dit kan tot uiterlijk een dag voor de voorstelling. U kunt hiervoor contact opnemen met ons bespreekbureau op +31 (0)20 624 23 11. Voor het inwisselen van kaarten brengen wij € 5 in rekening.

Ik heb een ITA-tegoedbon gekregen, hoe kan ik deze verzilveren?

U kunt uw ITA-tegoedbon online (door uw nummer in te vullen), aan het bespreekbureau of telefonisch (+31 (0)20 624 23 11) inwisselen. De vervaldatum van de ITA-tegoedbon (13 maanden) is helaas bindend, na deze datum kan deze niet meer worden verzilverd. Echter, de bestelde voorstelling hoeft niet binnen deze datum te vallen. De ITA-tegoedbon kan niet worden ingezet voor voorstellingen van het Holland Festival.

Kan ik betalen met een Podiumcadeaukaart?

Ja, we accepteren de Podiumcadeaukaart als betaling aan de kassa. U kunt deze ook telefonisch inwisselen, mits u de kaart bij de hand heeft en het saldo weet.

Wanneer wordt het ticketbedrag van mijn credit card afgeschreven?

Het ticketbedrag wordt - wanneer u met uw credit card betaalt - direct afgeschreven.

Veelgestelde vragen mbt de Corona-maatregelen

Welke hygiënemaatregelen gelden altijd binnen ITA?

Binnen ITA gelden dezelfde maatregelen als in de rest van de samenleving:

- Was/desinfecteer regelmatig uw handen: 20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen met papieren doekjes.
- Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
- Gebruik papieren zakdoekjes om de neus te snuiten en gooi deze doekjes daarna weg. Was daarna de handen.
- Schud geen handen en vermijd lichamelijk contact.
- Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

Mag ik naar het theater komen, of moet ik thuis blijven?

U bent van harte welkom in ons theater. Volgens de overheidsmaatregelen moet u echter thuis blijven als:
- u verkoudheidsklachten heeft, zoals: neusverkoudheid; loopneus, keelpijn; lichte hoest, en/of; verhoging (tot 38 graden Celsius) of koorts.
- u een huisgenoot heeft die verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid heeft.

U bent weer welkom als u en uw huisgenoten tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.

Wat verandert er door corona aan de kaartverkoop?

De kaartverkoop is als volgt aangepast aan de corona maatregelen:
- De theaterbezoeker koopt vooraf een ticket via de website van ITA.
- Telefonische verkoop en verkoop aan de kassa zijn niet mogelijk.
- Bij de ticketverkoop wordt duidelijk gemaakt dat mensen in duo’s kunnen komen, mits ze een gezamenlijk huishouden voeren.

Bezoekers wordt verzocht hun tickets uit te printen of te downloaden op de mobiele telefoon.

De bezoeker ontvangt enkele dagen voorafgaand aan de voorstelling een instructiemail met daarin opgenomen:
- de meest actuele informatie;
- de ontvangsttijd;
- de procedure in het theater (looproutes, zelfscan, etc.)
- de mededeling dat garderobes en horeca niet in gebruik zijn;
- het verzoek om met eigen vervoer te komen en openbaar vervoer te vermijden;
- het dringende verzoek om met gezondheidsklachten (hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden, benauwdheidsklachten, ...) thuis te blijven.

In aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden gaan bezoekers akkoord met de hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Dit wordt meegenomen in de instructiemail.

Kan de toegang tot het theater worden geweigerd?

Om de veiligheid van bezoekers en personeel te waarborgen, vindt er bij de ingang van ons theater met iedere bezoeker een controlegesprek plaats, met een gezondheidscheck. De bezoeker wordt gevraagd naar onderstaande gezondheidsklachten:
- Hebt u last van niezen?
- Hebt u last van keelpijn?
- Hebt u een loopneus?
- Hebt u last van hoesten?
- Hebt u verhoging?

Om het theater te mogen bezoeken, dient u voor aanvang van het bezoek op alle bovenstaande vragen ‘nee’ te kunnen antwoorden.

Als het antwoord op één of meer van bovenstaande vragen ‘ja’ luidt, is het helaas niet toegestaan het theater te bezoeken. De toegang wordt dan geweigerd. De bezoeker wordt de volgende werkdag gecontacteerd door een medewerker van het Bespreekbureau over de vervolgprocedure.

Hoe verloopt het theaterbezoek?

Direct na binnenkomst zien gasten borden met de geldende huisregels. Door medewerkers van de publieksservice van ITA wordt een controlegesprek gevoerd.
Bij de entree zijn zelfscanapparaten aanwezig, waarmee tickets hygiënisch en contactloos kunnen worden gescand. Een ITA-medewerker zal hierbij bezoekers helpen indien nodig en draagt tevens zorg voor de opvolging van de 1,5 meter regel.

De bezoeker volgt doormiddel van pijlen de route naar de zaal. Bij de zaal zullen de gasten worden opgevangen door een ITA-medewerker. De 1,5 meter wordt aangegeven door verschillende duidelijke grondstickers, die op de looproutes worden aangegeven.

Garderobes zijn niet in gebruik. Eventuele jassen en tassen kunnen meegenomen worden de zaal in. Deze jassen en tassen kunnen de bezoekers op de stoel naast hen leggen.

Welke maatregelen neemt ITA, zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

We hebben door het hele theater maatregelen genomen, waardoor onze bezoekers en onze medewerkers minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Er zijn aangepaste routes gecreëerd, waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt. Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar.

Deuren staan open, zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen. Er kan alleen gepind worden in ons theater.

Zijn de foyers en bars geopend?

De bars in de foyers in de schouwburg zijn gesloten. Wel is de ITA-Brasserie geopend, waar u - na reservering - terecht kunt, via de ingang op het Leidseplein.

Is de garderobe geopend?

De garderobe is wegens veiligheidsoverwegingen gesloten. Bezoekers nemen de jas mee de zaal in en kunnen die op de stoelen naast zich leggen, die verplicht vrijgehouden worden om de 1,5 meter afstand te bewaken.

Hoe verloopt het binnengaan van de zaal?

Indien de zaaldeuren nog niet zijn geopend, zullen wij door middel van verschillende grondstickers aangeven waar bezoekers op veilige afstand kunnen wachten. Placeren in de zaal gebeurt op aanwijzing van de ITA-medewerkers.

Voorafgaand aan de voorstelling worden de bezoekers geïnstrueerd over de regels, die in de zaal gelden. Hierin wordt ook aangegeven dat het gebruik van de toiletten tijdens de voorstelling niet mogelijk is. Ook wordt alvast aangekondigd wat de procedure zal zijn na afloop van de voorstelling.

Hoeveel mensen worden toegelaten in de zaal?

Tijdens het gehele theaterbezoek wordt rekening gehouden met de anderhalvemeter-regel. Er worden niet meer bezoekers in één ruimte toegelaten zodat deze regel gehandhaafd kan worden. Het aantal kaarten dat we beschikbaar stellen voor een voorstelling is hierop afgestemd.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?

Bij het boeken van kaarten voor een voorstelling gedurende de coronamaatregelen, zal er wel een rij, maar geen stoelnummer kunnen worden gekozen. Toegangsbewijzen worden gekocht zonder specifieke stoel. De avond van de voorstelling wijst de medewerker van ITA u de rij toe en dient u in te schuiven.

Is er een pauze?

Bij een voorstelling met een pauze wordt u gevraagd om de zaal te verlaten en uw jas, tas en persoonlijke bezittingen mee naar buiten te nemen. Na de pauze kunt u weer in dezelfde rij inschuiven. Uw nieuwe stoel(en) zou(den) naar rechts of links kunnen afwijken, maar de rij staat vast.

Is het toilet veilig te bezoeken?

Toiletbezoek tijdens de voorstelling is niet mogelijk. Voor aanvang van de voorstelling kunnen de toiletten worden bezocht. We verzoeken u bij het binnengaan rekening te houden met de 1,5 meter afstand. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes is geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Hoe verlaat u het gebouw na afloop van de voorstelling?

Na afloop van de voorstelling wordt u verzocht om te blijven zitten. Een ITA-medewerker begeleidt het publiek uit de zaal. Zodra de laatste bezoeker de theaterzaal heeft verlaten, worden alle uitgangen door de theatermedewerkers gesloten. Schoonmaakmedewerkers desinfecteren zodra de bezoekers het theater hebben verlaten al het sanitair en alle contactoppervlaktes, zoals deurknoppen, kranen, armleuningen, deurposten en trapleuningen.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

In ons theater is het dragen van een mondkapje verplicht vanaf 13 jaar. We vragen u een mondkapje op te doen als u ons theater binnenkomt en ook als u tijdens de pauze of na de voorstelling weer opstaat om de zaal uit te gaan. Uw mondkapje mag af als u op uw plek in de zaal zit.

Bij ITA zijn helaas geen mondkapjes verkrijgbaar. Het is daarom belangrijk dat u deze zelf meeneemt.

Informatie voor bespelers

Technische informatie