Plan uw bezoek

We kijken er naar uit om u te mogen verwelkomen in ons theater. De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en bespelers staat hierbij voorop.

ITA heeft twee opties om publiek te ontvangen: met of zonder Coronatoegangsbewijs.

  • Bij activiteiten en voorstellingen mét Coronatoegangsbewijs hoeft er geen afstand gehouden te worden. Wij vragen u bij binnenkomst uw Coronatoegangsbewijs (QR-code) via de CoronaCheck-app te tonen of een print via CoronaCheck.nl.
  • Bij activiteiten en voorstellingen voor kleine groepen zonder Coronatoegangsbewijs moet de 1,5 meter afstand gerespecteerd worden.

Per voorstelling en activiteit staat aangegeven of deze met of zonder Coronatoegangsbewijs bezocht mag worden.

Om verwarring te voorkomen ontvangt elke ticketkoper ook twee dagen voorafgaand aan het bezoek nog een reminder e-mail met ons meest actuele coronaprotocol.

---

Wat is een Coronatoegangsbewijs?

Dit kan een negatieve testuitslag (testbewijs) zijn, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u hersteld bent van corona (herstelbewijs). Deze dient u in de CoronaCheck-app of geprint via CoronaCheck.nl in een QR-code om te zetten. Dan pas heeft u een geldig Coronatoegangsbewijs.

Het Coronatoegangsbewijs kunt u als volgt verkrijgen:

  • TESTBEWIJS - Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor het evenement. Via https://www.testenvoortoegang.org/ maakt u een afspraak voor een coronatest bij een aangesloten testlocatie in uw buurt.

  • VACCINATIEBEWIJS - Bewijs van een volledige coronavaccinatie met een vaccin dat door het EMA is goedgekeurd. Vanaf 10 juli is in Nederland een vaccinatie geldig vanaf 14 dagen nadat u volledig bent gevaccineerd.

  • HERSTELBEWIJS - Een bewijs dat u minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona.

Op de site van de Rijksoverheid kunt u terecht voor de stappen die u dient te ondernemen om van uw test-, vaccinatie- of herstelbewijs een geldig Coronatoegangsbewijs te maken in de vorm van een QR-code, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/coronabewijs-voor-evenementen.

Of bekijk hier een filmpje waar alle stappen in worden uitgelegd.

---

Wat gebeurt er bij binnenkomst?

Als u een activiteit of voorstelling bij ITA bezoekt waar een Coronatoegangsbewijs verplicht is, wordt aan de ingang uw QR-code gescand. Dit is uw geldige Coronatoegangsbewijs. Deze QR-code toont u ofwel op uw telefoon in de CoronaCheck-app of heeft u thuis al geprint via CoronaCheck.nl.

Vergeet aub bij uw bezoek uw legitimatiebewijs niet. Onze medewerker vergelijkt de gegevens van uw legitimatiebewijs met de gegevens in het Coronatoegangsbewijs.

---

Het Digitale Corona Certificaat (DCC)

Vanaf 1 juli 2021 kunnen internationale bezoekers binnen de EU het Digitale Corona Certificaat (DCC) gebruiken om toegang te krijgen tot evenementen en activiteiten in Nederland, dus ook in ITA.

---

Voor vragen over tickets kunt u ons mailen op bespreekbureau@ita.nl. Het bespreekbureau in ITA is vanaf anderhalf uur voor een voorstelling geopend.


Veelgestelde vragen

Hoe en waar kan ik kaarten kopen?

Via deze website kunt u online kaarten kopen door op de pagina van de gewenste voorstelling te klikken op ‘BESTELLEN’, een datum naar keuze te selecteren en vervolgens op 'BESTEL KAARTEN' klikken. Om af te rekenen moet u inloggen met een ITA-account. Na betaling via iDEAL of credit card, kunt u uw kaarten gratis printen of per post laten bezorgen tegen € 3,50 handelingskosten.

U kunt van ma t/m vr van 14:00 – 18:00 terecht op het nummer +31 (0)20 624 23 11 om telefonisch kaarten te bestellen. Per bestelling wordt (ongeacht het aantal kaarten) € 3,50 handlingskosten in rekening gebracht.

Onze medewerkers van het bespreekbureau helpen u graag persoonlijk vanaf 1,5 uur voor aanvang van de voorstelling.

Waar vind ik mijn account of Mijn ITA terug?

Op de website vindt u onder Mijn ITA uw account terug.

Als u wilt controleren of u al een account heeft, kunt u de volgende stappen ondernemen:
• Klik op Wachtwoord vergeten? bij IK HEB AL EEN ACCOUNT.
• Er opent een nieuw scherm, waar u uw e-mailadres kunt invullen en op Wachtwoord opvragen klikt.
• Als er geen rode boodschap verschijnt, ontvangt u een e-mail met verdere instructies.
• Als de rode boodschap “Het is niet gelukt om iemand te vinden met uw ingevulde e-mailadres” verschijnt, heeft u nog geen account en kunt u er een aanmaken.
• Wij vragen u een wachtwoord van minimaal 8 karakters te maken en hierbij zowel kleine- als hoofdletters, een cijfer en een teken te gebruiken.
• Vervolgens logt u automatisch in.
• En nu u toch in uw account bent, kunt u meteen uw gegevens controleren en uw contactvoorkeuren aanpassen.

Ik weet niet meer of ik een account heb, wat moet ik doen?

Weet u niet meer of u een account heeft? Klik dan op Wachtwoord vergeten? en vul uw e-mailadres in. Als uw e-mailadres niet wordt herkend, heeft u nog geen account.

Heeft u al een account, kies dan een wachtwoord van minimaal 8 karakters en gebruik zowel kleine- en hoofdletters, een cijfer en een teken.

Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen / ben mijn e-tickets kwijt. Wat moet ik doen?

24 uur na het afronden van uw online bestelling, vindt u de tickets ook in uw ITA-account. Log in op uw persoonlijke pagina. Hier kunt u ook de tickets printen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met ons bespreekbureau (+31 (0)20 624 23 11).

Ik heb mijn kaarten niet geprint, kan ik de e-tickets laten zien op mijn telefoon?

Het is mogelijk om de tickets te scannen vanaf een mobiele telefoon.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Als u de kaarten online heeft besteld, kunt u ze na 24 uur terugvinden in uw ITA-account. Indien u de kaarten aan het bespreekbureau of telefonisch heeft besteld, kan het bespreekbureau nieuwe kaarten voor u printen. Dit kost € 2.

Ik kan niet naar de voorstelling, kan ik mijn kaarten retourneren of ruilen?

U mag de kaarten ruilen voor een andere datum, andere voorstelling of voor een ITA-tegoedbon. Dit kan tot uiterlijk een dag voor de voorstelling. U kunt hiervoor contact opnemen met ons bespreekbureau op +31 (0)20 624 23 11. Voor het inwisselen van kaarten brengen wij € 5 in rekening.

Ik heb een ITA-tegoedbon gekregen, hoe kan ik deze verzilveren?

U kunt uw ITA-tegoedbon online (door uw nummer in te vullen), aan het bespreekbureau of telefonisch (+31 (0)20 624 23 11) inwisselen. De vervaldatum van de ITA-tegoedbon (13 maanden) is helaas bindend, na deze datum kan deze niet meer worden verzilverd. Echter, de bestelde voorstelling hoeft niet binnen deze datum te vallen. De ITA-tegoedbon kan niet worden ingezet voor voorstellingen van het Holland Festival.

Kan ik betalen met een Podiumcadeaukaart?

Ja, we accepteren de Podiumcadeaukaart als betaling aan de kassa. U kunt deze ook telefonisch inwisselen, mits u de kaart bij de hand heeft en het saldo weet.

Wanneer wordt het ticketbedrag van mijn credit card afgeschreven?

Het ticketbedrag wordt - wanneer u met uw credit card betaalt - direct afgeschreven.

Veelgestelde vragen mbt de Corona-maatregelen

Wat als mijn test positief is?

Wanneer u zich laat testen bij een van de aangesloten testlocaties op https://www.testenvoortoegang.org/ en uw test blijkt positief te zijn, wordt uw ticket alleen gerestitueerd indien u voor aanvang van de voorstelling het Bespreekbureau (bespreekbureau@ita.nl) hiervan op de hoogte brengt.

Hoe duur is het uitvoeren van een test?

Wanneer u zich laat testen bij een van de aangesloten testlocaties op https://www.testenvoortoegang.org/ worden de kosten van de test op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Hiermee zijn voor u geen kosten aan verbonden.

Hoe werkt de CoronaCheck-app?

  • De CoronaCheck.app werkt op iOS en Android-telefoons vanaf Android 6 en iOS 12 (iPhone 5s en nieuwer).
  • Download de gratis app via de Apple App Store of de Google Play Store.
  • Vul in de CoronaCheck-app de ophaalcode in die u bij uw negatieve testuitslag hebt gekregen. Of haal uw gegevens op met uw DigiD wanneer u een vaccinatie- of herstelbewijs heeft.
  • De app maakt van uw gegevens een Coronatoegangsbewijs, in de vorm van een QR-code.
  • Neem uw identiteitsbewijs en toegangskaartje mee en laat de QR-code scannen aan de deur.

Opgelet

  • Iedere bezoeker heeft een eigen telefoon met de app nodig. U kunt maar voor één persoon een bewijs in de CoronaCheck-app maken.
  • Geen telefoon? Je kunt ook een QR-code printen. Download en print uw bewijs op www.coronacheck.nl/print.

Wat kan de ITA-medewerker zien die de QR-code scant?

De CoronaCheck-app of de website CoronaCheck.nl maakt automatisch uw coronabewijs in de vorm van een QR-code. Deze QR-code wordt bij de ingang van ITA gescand. Bij een groen scherm heeft u een geldig Coronatoegangsbewijs.

Met de QR-code van het Coronatoegangsbewijs ziet de persoon die uw code scant alleen uw:

  • voorletters van uw naam
  • geboortedatum

De CoronaCheck-app laat niet zien of u getest, gevaccineerd of recent hersteld bent. De persoon die de QR-code scant, ziet alleen een groen scherm.

Vergeet daarom bij uw bezoek niet om uw legitimatiebewijs mee te brengen. De ITA-medewerker bij de ingang vergelijkt de gegevens van uw legitimatiebewijs met de gegevens in het Coronatoegangsbewijs.

Kan ik een Coronatoegangsbewijs op papier tonen?

Heeft u geen smartphone? Of wilt u uw Coronatoegangsbewijs liever op papier? Of gaat u naar een activiteit samen met mensen zonder app? Dan kunt u het Coronatoegangsbewijs voor uzelf of de kinderen ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl. U kunt in de app maximaal 1 coronabewijs per persoon laten zien.

Kan de toegang tot het theater worden geweigerd?

We kijken er naar uit om u te mogen verwelkomen in ons theater. De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en bespelers staat hierbij voorop.

Bij activiteiten en voorstellingen mét Coronatoegangsbewijs hoeft er geen afstand gehouden te worden. Vandaar dat we voor uw veiligheid en gezondheid zo streng aan de ingang controleren of iedere bezoeker in het bezit is van een geldig Coronatoegangsbewijs.

Wanneer u niet in het bezit bent van een geldig Coronatoegangsbewijs (QR-code in uw CoronaCheck-app of een print via de website CoronaCheck.nl) kunnen wij u helaas niet in het gebouw toelaten.

Hoe verloopt het theaterbezoek?

  • Aan de ingang wordt uw QR-code (een geldig Coronatoegangsbewijs) gescand.
  • Deze QR-code toont u ofwel op uw telefoon in de CoronaCheck-app of heeft u thuis al geprint via CoronaCheck.nl.
  • Onze medewerker vergelijkt de gegevens van uw legitimatiebewijs met de gegevens in het Coronatoegangsbewijs.
  • Uw toegangsticket (geprint of op uw mobiel) wordt gescand.
  • Er is geen garderobe voorzien. Eventuele jassen en tassen dient u mee te nemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen groter dan A4 mee te nemen.
  • Voor en na de voorstelling zijn de buffetten in de foyers gesloten. Wij vragen u daarom om uw eigen flesje water of bidon mee te nemen.
  • Bij een voorstelling met een pauze wordt u een pauzedrankje aangeboden.
  • Het desinfectieprotocol is extra aangescherpt. Zo worden deurklinken, leuningen en toiletten extra vaak gereinigd.

Is mijn privacy gegarandeerd met de CoronaCheck-app?

In de privacyverklaring CoronaCheck kunt u nalezen hoe de app omgaat met uw gegevens.

Zijn de foyers en bars geopend?

Voor en na de voorstelling zijn de buffetten in de foyers gesloten. Wij vragen u daarom om uw eigen flesje water of bidon mee te nemen. Bij een voorstelling met een pauze wordt u een pauzedrankje aangeboden.

Voor en na de voorstelling bent u natuurlijk van harte welkom in onze ITA-Brasseriewaar u terecht kunt via de ingang op het Leidseplein.

Is de garderobe geopend?

De garderobe is gesloten. Eventuele jassen en tassen dient u mee te nemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen groter dan A4 mee te nemen.

Kan ik een testbewijs voor iemand anders in mijn CoronaCheck-app toevoegen?

Nee, op dit moment kunt u geen testbewijs voor iemand anders in uw CoronaCheck-app toevoegen. Hier wordt nog aan gewerkt om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.

U kunt wel een bewijs voor iemand anders maken via de website. Download en print het bewijs op www.coronacheck.nl/print.

Waarom moet ik vroeger aanwezig zijn?

Aan de ingang wordt het Coronatoegangsbewijs (de QR-code) van elke bezoeker individueel gecontroleerd. Om een veilige entree te garanderen zijn er daarom specifieke tijden gepland waarop u aanwezig moet zijn. Deze zijn gelinkt aan uw zitplaats in de betreffende zaal.

VOOR DE GROTE ZAAL

  • Met een ticket voor het 2e of het 3e balkon dient u uiterlijk 45 minuten voor aanvang aanwezig te zijn.
  • Met een ticket voor het 1e balkon of de parterre dient u uiterlijk 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn.

VOOR DE RABOZAAL

  • Met een ticket voor rij 9 of lager dient u uiterlijk 45 minuten voor aanvang aanwezig te zijn.
  • Met een ticket voor rij 11 of hoger dient u uiterlijk 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn.

Vanaf welke leeftijd is een coronatoegangsbewijs nodig?

Bezoekers van 13 jaar en ouder moeten een coronatoegangsbewijs laten zien bij de ingang.

Is er een pauze?

Bij een voorstelling met een pauze wordt u een pauzedrankje aangeboden. Voor en na de voorstelling zijn de buffetten in de foyers gesloten. Wij vragen u daarom om uw eigen flesje water of bidon mee te nemen.

Voor en na de voorstelling bent u natuurlijk van harte welkom in onze ITA-Brasseriewaar u terecht kunt via de ingang op het Leidseplein.

Mag ik ook mijn DCC (Digitale Corona Certificaat) gebruiken?

Internationale bezoekers binnen de EU kunnen het Digitale Corona Certificaat (DCC) gebruiken om toegang te krijgen tot evenementen en activiteiten in Nederland, dus ook in ITA.

Nederlandse burgers kunnen niet het DCC gebruiken om toegang te krijgen tot Nederlandse activiteiten en evenementen. Zij moeten een coronatoegangsbewijs laten zien.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u hier meer info over.

Ik heb geen geldig Coronatoegangsbewijs, wat nu?

Indien u geen geldig Coronatoegangsbewijs heeft (een QR-code in de CoronaCheck-app of een print van de QR-code via CoronaCheck.nl) kunnen wij u helaas geen toegang tot het gebouw geven.

Uw ticket wordt alleen gerestitueerd indien u voor aanvang van de voorstelling het Bespreekbureau (bespreekbureau@ita.nl) hiervan op de hoogte brengt.

Ik heb nog een andere vraag mbt het Coronatoegangsbewijs

Op de website van de Rijksoverheid vindt u op de pagina 'Coronabewijs regelen: praktische problemen en oplossingen' een antwoord op de meest uiteenlopende (praktische) vragen.

Voor vragen over de CoronaCheck-app kunt u terecht op https://coronacheck.nl/nl/faq.