Het eind van het begin van het einde (8+)

Sluiten

Het eind van het begin van het einde (8+)

Theater Artemis / hetpaleis / Het Zuidelijk Toneel / Jetse Batelaan

Voorstellingen

Helaas, op dit moment zijn er geen voorstellingen beschikbaar.
Het eind van het begin van het einde (8+)
Theater Artemis / hetpaleis / Het Zuidelijk Toneel / Jetse Batelaan
1e rang € 29.5 / 2e rang € 27 / 3e rang € 22 / 4e rang € 13.50

‘Pijnlijk en melancholisch, maar ook bijzonder hilarisch en raak.’ – Theaterkrant

Jetse Batelaan maakt fantastisch anarchistisch theater. Deze keer begint hij bij het einde van de voorstelling. Acteurs naar huis en alle spullen in de vrachtwagen. Klaar om door te rijden naar het volgende theater. Maar wat als er ondertussen helemaal geen theaters meer zijn? Het eind van het begin van het einde probeert als voorstelling wanhopig nog iets voor te stellen. Misschien is het allerlaatste verhaal nog te redden of is er zelfs een weg terug. Wie helpt er mee?

Aanvangstijd 15:00 
Duur 100 minuten, zonder pauze   
Locatie Grote Zaal
Taal Nederlands

Jetse Batelaan

JETSE BATELAAN

Treedt binnen in de wereld van prijswinnend regisseur Jetse Batelaan. Even origineel als grappig rekt hij de grenzen van de fantasie op en maakt hij de verwachtingen bewust niet waar. Batelaan is artistiek leider van Theater Artemis. Zijn werk is radicaal en grensverleggend. In binnen- en buitenland ontving hij meerdere prijzen voor zijn werk, waaronder de Zilveren Leeuw van de Biënnale van Venetië.

Het eind van het begin van het einde © Kurt van der Elst
Het eind van het begin van het einde © Kurt van der Elst

In de pers

“Batelaan is erin geslaagd om tijdens de coronacrisis een grootschalige productie te realiseren die ook nog eens urgent reflecteert op de periode waarin er maandenlang geen theater was.” - De Standaard ★★★★★

“Dit alles gebundeld in een waanzinnige theaterervaring; Batelaan overtreft zichzelf in ambitie en radicaliteit. En in verbeelding, natuurlijk.” - De Morgen ★★★★★

"Batelaan doet hier een dappere poging om de tijd terug te draaien, opdat de verbeelding niet verdwijnt. Maar het verrassend angstaanjagende einde voorspelt weinig goeds." – De Volkskrant ★★★★

-|-“Het eind van het begin van het einde (...) is één groot spektakel. Vol intelligente geestige vondsten, en nonsens.” - Brabants Dagblad

"Deze voorstelling is als het ware de laatste theatervoorstelling, een afscheid van het theater, een langdurig afscheidsritueel, pijnlijk en melancholisch, maar ook bijzonder hilarisch en raak." - Theaterkrant

Credits

regie Jetse Batelaan
spel Gina Beuk, Elias De Bruyne, Goele Derick, Joep van der Geest, Julia Ghysels, Lucas van der Vegt, Willemijn Zevenhuijzen
decor en Licht Theun Mosk
kostuums Liesbet Swings
muziek Janne Piksen
dramaturgie Koen Haagdorens
regie-assistentie Tim Verbeek
artistiek advies Els De Bodt, Piet Menu
coproductie Theater Artemis, Het Zuidelijk Toneel, hetpaleis
met dank aan Thomas Dudkiewicz, Paul Koek, Annelie Koning

Met coronatoegangsbewijs

Om deze voorstelling te bezoeken heeft u een geldig Coronatoegangsbewijs nodig. Dit kan een negatieve testuitslag (testbewijs) zijn, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u hersteld bent van corona (herstelbewijs). Deze dient u in de CoronaCheck-app of geprint via CoronaCheck.nl in een QR-code om te zetten. Dan pas heeft u een geldig Coronatoegangsbewijs.

BEKIJK OOK

Language NP Language no problem gevechten en metamorfosen van een vrouw
on Tour
ITA–EnsembleTheater gevechten en metamorfosen van een vrouw
Sluiten gevechten en metamorfosen van een vrouw ITA-ensemble / Ivo van Hove
13 sep '22 t/m 22 dec '22
Op een dag stuit Édouard Louis op een foto van zijn moeder toen ze twintig jaar oud was. Een gelukkige jonge vrouw vol hoop, vol dromen. Maar hijzelf kent zijn moeder alleen maar als totaal ongelukkig, gevangen in een routineus leven als huisvrouw.
Language NP Language no problem JudasITA–EnsembleTheater Judas
Sluiten Judas ITA-ensemble / Robert Icke
30 sep '22 t/m 09 okt '22
De naam Judas is bij veel van ons bekend. De verrader. Het scheldwoord. Een man die eeuw na eeuw voor zijn doortrapte lafheid is veroordeeld en tot op de dag van vandaag geen gratie verdient – of – is dat misschien een half verhaal?